۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۶۱۰۵۴
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

رونمایی از شبکه ملی آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه | نیازمند کمک حوزه علمیه هستیم

بطحائی از راه اندازی و رونمایی شبکه ملی آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در این شبکه مسائل لازم به مخاطبان خاص مانند خانواده ها، مدیران و معلمان ارائه می شود.
دیدار وزیر آموزش و پرورش با آ‌یت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی آسیب ها در مدارس گفت: باید مهارت های زندگی به دانش آموزان آموزش داده شود تا بدانند چگونه با تهدیدات مقابله کنند.

وی افزود: متأسفانه آموزش و پرورش در ارتباط با خانواده ها بسیار ضعیف بود اما برنامه ای را آغاز کردیم تا ارتباطات گسترده ای با خانواده ها داشته باشیم، در زمینه های آسیب های اجتماعی و فرقه های کاذب این همکاری باید جدی تر باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که آسب های اجتماعی به شدت دانش آموزان را در معرض خطر قرار داده است، اظهار داشت: اردیبهشت ماه خدمت رهبر معظم انقلاب خواهیم رسید و باید گزارشی خدمت ایشان ارائه کنیم که بعضا عدد و رقم های نگران کننده ای در آسیب های اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آموزه های دینی و زیرساخت های حکومتی این آمارها از نظر کمی زیاد نیست اما کم آن هم نباید وجود داشته باشد، گاهی دانش آموزان تحت تأثیر برخی القائات و فرقه های کاذب دست به اقداماتی می زنند و این آسیب به شدت دانش آموزان را در معرض تهدید قرار داده است.

بطحائی با بیان این که آموزش هایی برای مدیران و معلمان آغاز شده تا بتوانند با آسیب ها مقابله کنند، ابراز داشت: موضوع اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی جدی است که باید برنامه ریزی کرد تا نوجوانان در معرض خطر نباشند.

وی عنوان کرد: با توجه به آسیب شناسی که در این زمینه انجام شده بخش عمده ای از ریشه بروز آسیب ها از خانواده است و موضوعاتی مانند طلاق، فقر خانواده، خشونت خانواده با فرزند و فضای مجازی سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از اسفندماه برنامه ای را تحت عنوان محیط خانواده را پخش کردیم تا موارد مورد نیاز به خانواده ها منتقل شود، شبکه ملی برای آموزش و پرورش راه اندازی شده که در اردیبهشت ماه رونمایی کامل می شود، در این شبکه مسائل لازم به مخاطبان خاص مانند خانواده ها، مدیران و معلمان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در 10 حوزه آسیب اجتماعی آغاز به کار کردیم و و برنامه های آن آماده شده است و باید با خانواده ها صحبت کنیم، در موضوع عفاف و حجاب ضمن این که بر مسأله دینی آن تأکید شده، اشاره به مبانی اجتماعی و روانشناختی موضوع نیز شده است.

بطحائی با بیان این که آثار اجتماعی و تربیتی عفاف و حجاب باید تبیین شود، گفت: باید کاری کرد که قبح مسائلی مانند نداشتن حجاب و داشتن ارتباط با جنس مخالف ریخته نشود، ریشه های بروز آسیب ها باید بررسی و با همکاری خانواده ها رفع شود.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش نباید تنها آموزش دادن برخی علوم و دروس باشد بلکه باید فعال تر و مؤثرتر در مسائل ایمانی، اعتقادی و اجتماعی ورود کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری این وزارتخانه با حوزه علمیه اظهار داشت: تلاش می کنیم که از این ظرفیت عظیم به ویژه در این شرایط موجود که محتاج کمک حوزه ها هستیم به خوبی استفاده شود، جلسه خوبی با آیت الله اعرافی و مدیران حوزه ها داشتیم و جمع بندی خوبی صورت گرفت تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده لازم را داشته باشیم./1323/

ارسال نظرات